070923

Idag har varit en bra dag. Har börjat vara ute mycket mer med Oliver igen. Kan bero på att jag inte behöver gå ut ensam hela tiden nu. När jag var på lägret med Xist insåg jag verkligen hur bra han mår av frisk luft och hur gott han sover för natten. Vet att det kanske låter dumt att jag insåg det då, men har säkerligen skjutit bort tanken sen innan för att jag har tyckt att det är så trist att gå ut själv med Olivfisen när han oftast bara somnar i vagnen.

Idag vaknade vi, klev upp och lekte massa med Oliver, klädde på oss efter fyra timmars morgonsegande hemma och åkte in till stan. Kors i taket, hur ofta lämnar jag Jakobsberg? Men den här månaden har jag kostat på mig ett månadsmärke så nu ska jag tametusan utnyttja det också.

                                             193412-148      193412-149

Har ändrat mig om vilken färg jag vill ha på min City Elite. Vill ha en aqua blå. Har jag tur får jag köpa Carros. Hon har inte haft den mer än en månad så, köper den säkert till nästintill nypris.

I stan så träffade vi Anna. För er som inte vet, så är det Olivers ena gudmor. Jag har letat som en galning enda sen Oliver föddes efter en napphållare med ring eftersom att jag inte köper nappar med ringar till Oliver. Hittade en efter många om och men och dagars av letande på hemköp inne i stan, köpte dessutom två nya supertuffa nappar. Nu vet jag vart jag ska köpa nappar i fortsättningen iaf, tusan vad tuffa dom var. Köpte ett par fina jeans åt lillshajten på Åhlens också som han så fint ska få inviga imorgon.

Har hela veckan fullspäckad och det känns grymt! Imorgon ska jag och Oliver på öppna förskolan här i Jakobsberg en timme med S. Nu var det jätte länge sedan sen dom träffades sist och jag tycker det är synd, ska se hur det går den här veckan. Har ju varit ett jävla tjaffs om att familjerätten bestämt att han "bara" får en timme två gånger i veckan till att börja med. Lite snålt kan jag tycka att det är också, men eftersom Oliver har mått så himla konstigt och vart helt förkrossad de senaste gångerna dom träffats och efteråt så känns det mycket bättre med en mjukstart. Så imorgon när vi ska till öppna förskolan har jag nog tänkt att sätta mig ner och prata med någon i personalen och förklara våran situation, se om det finns något stöd S kan få. Mitt stöd får jag på Xist, så förhoppningsvis finns det någon som kan hjälpa honom att komma närmare Oliver.  

                                                    193412-150      193412-151

På tisdag ska jag på första mammaträffen för unga mammor i Järfälla. Hoppas Linda hakar på, efter det ska vi in till Xist eftersom att dom har öppet som längst på tisdagar, sen bär det av hem till <3 och sova där. På onsdag ska jag sälja min vagn och köpa ny. Längtar som en tok, nu sitter ju min lillfis själv så en sittvagn nu är alldeles perfa. Ska dessutom kosta på mig en ny matchande skötväska och åkpåse oavsett om jag köper vagnen av Carro eller nu på babyland. På torsdag är det öppna förskolan med S igen och på fredag hoppas jag på en skön ute dag med <3, om han inte ska jobba dvs.

Idag började jag om med pureérna, tror inte han var mogen förra gången vi försökte. Oliver smaskade i sig allt jag erbjöd (ungefär en matsked). Kladdigt vart det men inte på långa vägar lika kladdigt som förrut. Så nu ska jag köra på med morotspurén i några dagar så han vänjer sig vid smaken, sen ska jag faktiskt prova med potatis. Måste bara köpa hem flytande matfett. Sen ska jag göra iordning en massa så man frysa in. Ska dessutom passa på och köpa en plasthaklapp som man kan köra i diskmaskin eller bara skölja av efteråt istället för dom jag har som måste tvättas efter varje användning.

Jag börjar bli kär på riktigt nu. Känns som att <3 passar in så bra i våran vardag. Han hjälper mig med Oliver så otroligt mycket, känns fan som man aldrig blir för trött längre. Och så fort Oliver sover så kan vi koncentrera oss på varandra. Det är så mysigt, så himla mysigt. Pirrar i magen på mig och hjärtat skuttar lite extra så fort han ler. Det är så jävla underbart!


Kommentera mera ;)

Kommentarer
Postat av: Nadina

Vad söt han är, Oliver :) Hur gammal? Jättesöt.

Postat av: - sandra

Yeey, nu kan du komma och hälsa på mig och Ticke :D

2007-09-23 @ 22:12:43
URL: http://basiil.interagera.net/blogg
Postat av: Sanna

Guud vad underbart att vara käär! Bra att han kommer så bra överens med er vardag.:D
Det är så himla synd att S inte träffar Oliver mer. Hoppas allt e bra med er!! Puss puss

2007-09-24 @ 12:10:00
Postat av: madeleine

hej baby hoppas du har en bra dag idag och att vi ses snart. <3

2007-09-24 @ 17:52:43
URL: http://knarkarkatt.blogg.se
Postat av: Anonym

Det är du värd, du är värd en bra kille som tar hand om er båda.
love you!

2007-09-24 @ 18:15:02
URL: http://josefinetörnberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback