070922

                                                             193412-147

Hemma igen. Var riktigt skönt att komma hem faktiskt. Visserligen kändes det lite småtrist att tiden där ute gick så himla fort. Men, skönt med sin egen säng och att bara höra sin egen unge skrika. Vi har gjort ganska mycket faktiskt, första dagen så tovade vi ull (var ingenting jag hade tålamod till men testade iaf) och efter middagen så gick vi ner till vattnet när några fiskade. Då jag är rädd för vatten, fiskar och maskar så satt jag och Oliver på en stol vid strandkanten och tittade på när dom andra fiskade. Sen på kvällen fick jag lära mig babymassage. Trodde aldrig att jag skulle få Olivfisen att ligga stilla så pass länge. Visserligen låg han inte så stilla som lilla Nicolas men han njöt och försökte inte komma undan. Efter det så somnade han jätte gott. Så det är verkligen något som jag ska fortsätta med, vi fick verkligen den kontakt igen som vi så ofta fick när han var mindre och fortfarande kunde ligga stilla naken på min säng och jag satt mitt emot och vi hade ögonkontakt och pratade lite, på senare tid har han blivit för vild och bara vart helt torktumlig och rulla runt överallt efter badet oså, men under babymassagen hade vi den ögonkontakten, samspelade utan att leka vilda lekar. SÅ OTROLIGT MYSIGT. Så på onsdag i samband med vagnköpet ska jag köpa hem babymassageolja och lära mig lilla häftet jag fick med olika grepp utantill. Sen ska han få massage varje kväll efter badet. Så skönt när han somnar för natten redan innan kl 21. Visserligen vill han upp vid 7, men det är bara att bita ihop och kliva upp. Sover 2 timmar med honom sen på dagen istället så det går. Han verkar må mycket bättre av den nya dygnsrytmen han har fått där ute så jag ska göra allt för att försöka hålla den kvar så länge som möjligt.

Andra dagen så var vi på promenad på förmiddagen och efter lunchen så skulle vi göra gipsavtryck, det jag såg mest fram emot. Självklart så sov jag när dom höll på, men får köpa hem något sånt där och fixa det själv hemma istället, kan man köpa en matchande ram också. På kvällen skulle en utav ledarna hålla i något han kallade för "Musik och beröring". Trodde det skulle vara jätte mysigt mtp att Oliver älskade babymassagen och han blir lyrisk när man sjunger och gör saker samtidigt. Men han var helt enkelt för trött och ville somna istället, så jag gick och nattade honom. Vägrar tvinga honom att vara vaken på samma sätt som jag vägrar tvinga honom att somna. Man kan inte tvinga någon till något som man inte vill, och framför allt inte en liten bebis på 5 månader som inte förstår mer än det som är just nu. 

                                                  193412-146      193412-145

Inte bara jag som haft supermys med de andra föräldrarna och deras barn, Oliver och Lindas dotter Zandra hade lite mysigt dom med. När jag lade Olivfisen bredvid henne trodde jag hon skulle åka på storstryk den lilla stackaren, visserligen skiljer det bara 2 veckor mellan dom men Oliver är betydligt större. Men istället kände de på varandra, tittade, försökte ta varandra i handen och kramades lite. Riktig babylöööve.

Jag hade ett jättestort utbyte av diskussionerna som fördes på kvällarna mellan oss föräldrar då barnen sov, tänker inte gå in på vad vi pratade om och vad som sades, det som sades där stannar där.

Det var riktigt skönt att komma hem. Direkt när jag klev av bussen så såg jag <3. Hjärtat blev gaaalet. Borta bra, men hemma bäst. Ska bli grymt skönt att sova i sin egen säng inatt. Grymt skönt att inte vakna av andras barn utan att bara ha sitt eget att bekymra sig över.

Jag har lagt ner det här med att få Oliver att somna i sin egen säng, det funkar inte. Han blir bara jätte ledsen och gråter så han somnar med mig men blir flyttad till sin säng när jag går och lägger mig. Jag vet att det kanske är dumt att "ge upp", men jag vill inte att Oliver ska somna nånstans där han fortfarande inte vill somna och känner sig otrygg. Det där kommer med tiden, någon gång kommer han faktiskt somna själv. Han är trotts allt bara fem månader.

Nu ska jag lyfta över Oliver, köra igång en tvättmaskin och sen krypa ner hos <3 och ta igen alla de kramar jag saknat i helgen!

Du som tidigare avskydde mig; hur kommer det sig att man läser en blogg som skrivs av någon man inte tycker om? :) Skulle aldrig falla mig in.

Keep up the good work med kommentarerna, skitkul! :)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad härligt det låter med bebismassage.:) Saknar dej! Bra att allt är bra med kärleken oxå! :D
ha det bäst gumman! (L)

2007-09-22 @ 22:46:13
Postat av: Malle

Hej Maria ! Tittar in här ibland, verkar som ni haft ett mysigt mammabarnläger !

2007-09-23 @ 10:53:18
Postat av: Milla

Hur många mammor och barn var med på äventyret?? Var alla unga föräldrar?

Postat av: Milla

okej! Kan tänka mig hur skönt det måste vara att kunna få prata med andra i liknande situation, att få höra att de också har jobbigt med nattning och vad det nu kan vara. Var det någon som hade tvillingar?? Måste vara jäkligt tufft, speciellt om man är ensamstående!

2007-09-23 @ 18:23:50
URL: http://halsofreak.blogg.se
Postat av: Milla

Jaha, okej! Du har skrivit att det känns som om han växer upp så fort, tänk när han e typ 16, svårt att föreställa sig små barn som tonåringar! =) Hur han kommer o se ut o vara! Hehe , rätt kul

2007-09-23 @ 20:23:29
URL: http://halsofreak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback