070905

Idag har varit en bra dag. Jag känner mig nöjd med den.

Började dagen med att städa (som vanligt), när Oliver låg och lekte på sängen. Efter det kom Olivers pappa hit en stund. Dom lekte lite sen ville lilla älsklingen sova. Då käkade vi lunch, pratade lite o sen när Oliver vaknade så dög inte pappa alls. Han gallskrek, var bara jag som dög. Ganska jobbigt, jag som verkligen har kämpat för att deras relation ska utvecklas. Tycker fortfarande det är synd att Olivers pappa hellre pikar mig på att han vill träffa Oliver än att faktiskt ta sig i kragen och fråga själv om han får komma hit eller om jag kan komma dit eller liknande.

Nej, nu har jag tröttnat på att kalla honom för Olivers pappa i bloggen, kan kalla honom för S som i speciell istället. Anledningen till det smeknamnet är att han gav mig mig det finaste någon kan få, ett barn. Därför är han och förblir speciell för mig. Så i fortsättningen får ni läsare lägga S = Olivers pappa på minnet.

                    
193412-117      193412-116      193412-118

Idag har jag börjat bry mig om mig själv igen. Akta vad skönt det känns. Jag sminkade mig imorse. Inte någon överdriven party makeup, men foundation, ögonbrynspenna och maskara. Precis så som jag gjorde dagligen innan Oliver föddes. Jag har börjat duscha fast han är vaken. Jag har börjat hitta in i det nu, jag vet att många mammor säkerligen har gjort det långt före mig. Men jag har hittat det nu, jag har hittat mitt och Olivers schema. Det enda som jag är någolunda missnöjd med är att han är som vildast när jag ska se Våra bästa år och slocknar som en strandad val när det är dags för Oprah. Tycker han kunde byta, eller så kan TV3 göra om sin TVtablå så jag kan se mitt program i lugn och ro, hah.

Vi var ute idag, tog en sväng ner till centrum. Kors i taket jag köpte inget mer än en liten dricka för jag höll på törsta ihjäl. I fortsättningen ska jag ha med blandad saft i skötväskan, dags att bli ekonomisk. Som fan.

När vi kom hem sov han en stund, sen kollade vi Top Model.. Och som vanligt lagom till utröstningen (eller vad man nu ska kalla det?) så blir han trött och gnällig och somnar för natten direkt efter Top Model.

Sen han somnade har jag nog inte gjort så mycket, funderar på att laga någon slags middag, kanske är för sent för det.. Klockan är kvart över tio men jag är hungrig och jag ammar. Så jag tar mig nog rätten till att äta något nu.

Vore kul om fler läsare kunde lämna lite kommentarer, kanske på vad ni vill läsa om eller vad som helst. Inte ens en tredjedel av alla som läser dagligen kommenterar. Lite trist.

Kommentarer
Postat av: Kn1v

haha tv3 borde ändra så du kan se days of our lives xD
Nu ringer vi o klagar!!
LMAO

Postat av: Sanna

Gud vad skönt att ni har hittat ert schema! :) Ja saknar dej o tänker på dej hela tiden gumman! JA älskar att läsa de du skriver, så skriv om vad du vill.:)
Puss

2007-09-06 @ 11:08:49
Postat av: Anonym

Oliver är väldigt söt =)

2007-09-06 @ 15:07:23
Postat av: Mickemickemicke

Det är många som tycker det :D
men jag tycker hon är lika söt som sin mamma :D

2007-09-06 @ 18:28:56
URL: http://mickemickemicke.blogg.se
Postat av: Emma

så otoligt söt han är Oliver!
Du värkar klara de här med att vara mamma jätte bra =)
Så skönt att ni har hittat ert "schema" Min dotter är nu 1 ½ år, och de tog ett tag innan vi hittade ett schema som passade oss båda.. =)
Så du är inte ensam om att hitta de sent :P
//Emma

2007-09-06 @ 19:20:33
Postat av: Mickemickemicke

Hmm haha jasså då kanske hon är det :)
Nja sådär nu idag funka det bra vi kom överns då..
men oftast brukar jag ta en promenad :D
å det är så kul å träffa henne :)

2007-09-06 @ 20:03:11
URL: http://mickemickemicke.blogg.se
Postat av: Mickemickemicke

föresten vilken söt liten kille du har :)

2007-09-06 @ 20:04:48
URL: http://mickemickemicke.blogg.se
Postat av: Anette

så du har också tröttnat på att alla läser och ingen skriver :)
och vilken söt son du har! känner igen honom, så det här sidan måste jag ha varit inne på förut :)

2007-09-07 @ 13:09:10
URL: http://nettangrillspettan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback