070902

Jag somnade till slut iallafall, tårögd. Men vi sov, nära.. så nära.

                  
193412-115      193412-113      193412-114

Oliver har fått prova hoppgungan nu. Han älskar den, han hoppar inte i den men försöker gå runt i den. Så himla gulligt. Det står i instruktionerna att man inte ska ha barnet där i mer än 10-15 minuter åt gången, min lilla skit tröttnar redan efter fem minuter. Då vill han kramas och sen är han dödstrött och vill sova.

Idag har vi inte gjort särskilt mycket, vi var och tittade på syrrans fotbollsmatch, sen var vi hemma en stund och sen gick vi ut och promenerade med Shalle runt vid säbysjön. Det var trevligt, jag tycker alltid det är trevligt att promenera, speciellt där. Ingen trafik, inte en massa buller.. Utan bara fin natur. Oliver sover alltid så gott när vi går där också, jag tycker det är så himla mysigt att se.

Oliver har blivit så mycket "snällare" eller vad man nu ska säga.. Eller när jag tänker efter är det nog inte han som har förändrats, utan det är nog jag som har lärt känna honom mycket bättre. Nu läser jag mycket snabbare av vad det är han vill och behöver för att vara nöjd och glad. Alltså har jag i princip lärt mig att förebygga skrikmarathon. Och nattningen går mycket smidigare, visserligen sover han fortfarande med mig. Men nu är det inget skrik och bök utan när vi lägger oss och han väl har kommit till ro så ammar han sig till sömns. Ibland vaknar han till ett par gånger, då är det bara att ge mer mat så somnar han in igen.

Jag funderar på att skjuta upp dagen med stort D. Funderar på att vänta tills han är ett halvår och jag ska ersätta kvällsmjölken med välling. För det borde ju vara lättare om han inte är beroende av mitt bröst för att somna, inte sant? Det är ju lite svårt att lirka ner bröstet till honom i spjälsängen. Men jag vet inte, får se hur jag gör. Men om han fortfarande vill äta sig till sömns är det nog lättare och vänta tills han tar vällingen i flaska istället för att låta honom äta o sen ta honom från bröstet när han håller på somna, det känns så grymt. Men måste, eller hur?

Jag saknar så mycket nu! Jag saknar en egen lägenhet, tänker så ofta när jag ser fina ramar och så att jag så gärna vill slå till. Men i mitt skitrum finns ingenstans att ha dom. Jag vill bara ha min lägenhet så jag kan börja lägga in min touch. Jag saknar att vara gravid. Man var så viktig då på något sätt, som man inte är nu. Saknar att ha lilla Oliver i min mage och längta och undra efter vad som komma skall. Jag saknar mina lärare. Jag saknar mina fnissiga men ändå sjukt seriösa pratstunder med Mats, jag saknar att utbyta tankar och reflektioner från allt från musik till stora livsfrågor med Samuel, jag saknar att fnissa och argumentera med Ingrid. Gud så jag saknar mycket, men som tur är har jag ett så rikt liv att det mesta av det där inte påverkar mig så mycket iallafall. För efter varje sekund som går fylls mitt liv med något mer viktigt, något att sakna i framtiden.

JAG ÄLSKAR ATT LEVA MITT LIV JUST NU.

fast du saknas fortfarande i det.

Kommentarer
Postat av: ' CAROLIN

haha, thx! jag skriver väl inte mycket bättre än vad alla andra gör, om man bortser från alla frjortisar som ba AA HEEJ... DET HÄR ÄR DAGENS OUTFIT, HIHIHI... :):):):) jag HATAR det alltså ;/ puss till oliven :D

Postat av: Sanna

Gumman, du e så stark! :) Beundrar dej som fan! <3
Hur mår min pojkvän då.;)
Tänker på dej! Puss puss

2007-09-03 @ 11:56:53
Postat av: Milla

å tack så mycket! :-) men det tar nog lite tid innan man "bott in sig" i ett nytt boende och känner sig hemma, men det kommer nog det med :-)
Bor du fortfarande i hårstabacke?

2007-09-03 @ 12:58:33
URL: http://halsofreak.blogg.se
Postat av: Anonym

Det är ju inte för att barnet kan tröttna om det är i hoppgungan för länge.. Det har med barnets rygg att göra. En hoppgunga är inte särskilt ergonomisk, precis som ett bärsele.

2007-09-03 @ 18:57:14
Postat av: Maria

Du som inte kan stå för din åsikt, jag sa inte att det var därför man bara inte skulle ha dom där i sålänge, jag är inte dum i huvudet. Påpekade bara att min son tröttnade efter 5 minuter, vad är det för grej att kommentera utan att stå för det?

2007-09-03 @ 21:50:59
URL: http://maehae.blogg.se
Postat av: - sandra

Ticke är inte ensam om att vara söt :) Jag har förresten beställt en namnskylt till vagnen nu, den lär komma vilken dag som helst! :D
Vi måste ses snart! Ska du med på lägret med Xist?

2007-09-05 @ 22:01:14
URL: http://www.basiil.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback